З метою створення умов для успішної адаптації учнів початкової школи під час їх переходу до середньої школи
1. Адміністрації гімназії забезпечити:
- попередній розподіл педагогічних кадрів для роботи у майбутніх 5-х класах;
- розроблення методичних рекомендацій з питань організації навчально - виховного процесу у 5-х класах;
- дотримання санітарно – гігієнічних вимог у гімназії;
- постійний контроль за діяльністю класного керівника, вихователів, учителів – предметників, які викладають у 5-х класах, при потребі надавати допомогу.
2. Вчителям - предметникам, які читають у 5-х класах, протягом 2012-2013 н. р. проводити роботу щодо психолого-педагогічного забезпечення процесу адаптації п’ятикласників до навчання.
З цією метою:
- враховувати в навчально - виховномупроцесівіковіпсихофізіологічніособливостіучнів;
- забезпечуватинаступністьвимогміж початковою і середньою школою ;
- на засіданняхметодичнихоб’єднаньрозглянутикритеріїоцінюваннянавчальнихдосягненьучнівпочатковоїшколи та здійснитипорівняльнийаналізвимог в основнійшколі;
- формувати активно – пізнавальневідношення до свого предмету;
- розвиватинавичкисамостійноїроботи: користуваннядодатковоюлітературою, словниками, довідниками, інтернет – ресурсами;
- спонукатиучнів до вивчення правил, практичного їхзастосування за допомогоюінтерактивнихметодів (робота в групах, парах, форма діалогу);
- розвиватиуважність, вміннязосереджуватися на окремих деталях;
- дотримуватисяєдинихвимог до усного та писемногомовлення;
- пропагувати роль книги в життілюдини, сприятирозвитковівиразностічитання;
- на кожному уроціпроводитифізкульт - хвилинки;
- виховуватипочуттявідповідальності за одержанізнання, переконуватиучнів у майбутньомуїхзастосуванні;
- враховуватипринципироботи з обдарованимидітьми, якімаютьвисокіпотенційніздібності;
- під час навчально – виховногопроцесу та на уроках фізичного
виховання , під час позаурочних, позашкільнихзаходіввраховувати стан здоров’яшколярів.
3. Вчителям початкових класів :
- прагнути не механічного заучування, а осмисленого запам’ятовування учнями правил та основних понять з навчальних дисциплін;
- працювати над розвитком зв’язногомовленняучнів, логічногомислення, орфографічноїграмотності (подвоєнняприголосних, апостроф);
- активізувати роботу на розвиток концентрації та обсягу уваги.
4. Класним керівникам Микитюк Ю.А., Паламарчук Т.В., Сидорчук Н.В.:
- спланувати роботу зі здійснення соціально-педагогічного супроводу за результатами діагностичних досліджень;
- спільно з практичнм психологом Кошелюк Г.В. провести батьківські збори щодо актуальних проблем виховання дітей молодшого підліткового віку, зокрема «Психологія співпраці: як будувати свої взаємини з підлітком?», проводити групові та індивідуальні консультування батьків по проблемі адаптації.
5. Психологу школи Кошелюк Г. В. забезпечити соціально – психологічний супровід навчально– виховного процесу в період адаптації:
- протягом листопада – грудня 2012року створити і організувати роботу корекційних груп учнів, які відчувають труднощі у навчанні та спілкуванні;
- постійно проводити індивідуальне консультування батьків і учнів з проблемних питань навчання та виховання;
- провести тренінги з учнями 5-х класів, спільні заняття учнів та батьків для зменшення емоційної напруги, рівня нейротизму, створення належних умов навчання і виховання дітей в сім’ї і школі.
|