Головна | Реєстрація | Вхід | RSSСереда, 18.12.2024, 19:00

Морозівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Меню сайту
Категорії розділу
Новини [3]
Сторінка психолога [1]
Методична скринька [1]
На допомогу вчителю [1]
Кафедра мовно-літературних дисциплін [0]
Кафедра природничо-математичних дисциплін [0]
Кафедра початкового навчання [0]
Кафедра суспільно-естетичних дисциплін, основ здоров’я та фізичного виховання [0]
ДПА [0]
1 [0]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 8
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Методична скринька

Аналіз методичної роботи

Аналіз методичної роботи

Морозівської ЗОШ І-ІІІ ступенів за 2012-2013 навчальний рік

та перспективи на 2013-2014навчальний рік

Методична робота – це багатогранний і творчий процес, який складається з комплексу систематичної, цілеспрямованої, колективної, групової та індивідуальної діяльності педагогів щодо підвищення їх наукового і загальнокультурного рівня, вдосконалення психолого-педагогічної підготовки та професійної майстерності.

Згідно з річним планом  у школі діють структурні підрозділи, робота яких спрямована на  підвищення методичного рівня вчителів та визначені основні напрями діяльності педколективу на навчальний рік:


 

  • практична реалізація проблеми розвитку гармонійної особистості;
  • удосконалення роботи з підвищення науково-методичного рівня педагогів та професійної компетентності кожного вчителя, що передбачено Законом України «Про загальну середню освіту», програмою «Освіта» (« Україна ХХІ століття»);
  • впровадження у практику роботи школи нового Державного стандарту початкової та базової школи;
  • підвищення професійної майстерності кожного вчителя; збагачення і розвиток творчого потенціалу педагогів школи;
  • діагностика і визначення шляхів подолання труднощів у процесі навчально-виховної роботи;
  • поглиблення методичної підготовки вчителів,
  • активне впровадження в практику роботи досягнень і рекомендацій психолого-педагогічної науки;
  • стимулювання ініціативи й творчості членів педагогічного колективу.

   Згідно з принципами й положеннями нормативних і директивних документів про освіту, рекомендаціями районного методичного кабінету  методична робота в школі спрямовувалася на розвиток творчої особистості вчителя і учня. Головні зусилля були зосереджені на наданні реальної дієвої допомоги педагогічним працівникам, особливо молодим, у підвищенні їхньої професійної майстерності, створенні творчої атмосфери, такого морально-психологічного клімату, який сприяв би пошуку кращих технологій педагогічної праці, ефективному втіленню інновацій.

   Аналіз підсумків роботи за минулий рік свідчить: колектив учителів ефективно працює над реалізацією освітніх завдань, які були сконцентровані на проблемі «Формування компетентності саморозвитку і самоосвіти школярів шляхом упровадження інноваційних технологій та реалізації принципів особистісно орієнтованого навчання і виховання».

   Робота над науково-методичною проблемою стала поштовхом для пошуку форм і функціональних структур з підготовки вчителів  в методичному, психолого-педагогічному та науково-теоретичному аспектах.

   Методичну роботу в школі координує методична рада,  спрямовує діяльність учителів, ШМО, динамічних груп, що формуються за результатами діагностування всіх членів педколективу, планує, узгоджує та аналізує проведення заходів відповідно до педагогічної проблеми. Така співпраця є добре продуманою, має чітку систему з комплексом алгоритмів діяльності.

Протягом навчального року відбулися засідання методичної ради школи за темами:

  • підсумки методичної роботи в 2012-2013н.р. й завдання щодо підвищення ефективності і якості освітнього процесу в  новому навчальному році;
  • про роботу педколективу над науково-методичною проблемою на І етапі;
  • затвердження планів роботи МР, ТГ, МО;
  • огляд нормативних документів;
  • інтерактивні техніки як засіб розвитку самостійного творчого мислення учнів;
  • огляд банку інформації по роботі над проблемою;
  • адаптація учнів 1, 5 класів до навчання;
  • організація шкільних предметних олімпіад;
  • результати проведення предметних олімпіад, робота з обдарованими учнями, участь школярів у II, IIIетапах Всеукраїнських олімпіад та конкурсів;
  • виконання навчальних програм, дотримання критеріїв оцінювання навчальних досягнень школярів;
  • особливості атестації педпрацівників у 2012-13н.р.;
  • підготовка документації для атестації вчителів у 2012-13н.р.;
  • про підготовку та проведення декади педмайстерності;
  • проведення тематичного обліку знань з навчальних дисциплін;
  • звіт про стан роботи з дітьми, що мають початковий рівень знань;
  • аналіз стану відвідування та взаємовідвідування уроків, внесення необхідних коректив у цю роботу;
  • система роботи з учнями 10-11 класів з підготовки до ЗНО;
  • виконання планів МО щодо роботи над методичною проблемою (темою);
  • аналіз роботи педколективу з батьками учнів;
  • підготовка учнів 9 класу до ДПА;
  • аналіз роботи методичних підрозділі вшколи та визначення напрямів роботи з педкадрами у 2013році.


 

Кожен член педколективу має можливість підвищувати свою кваліфікацію і фахову майстерність у методичних формуваннях, що діють  у школі.

  На належному рівні планується та проводиться робота шкільних МО, колективи яких пов’язують свою роботу із загальношкільною проблемою, вивчають та впроваджують сучасні технології навчання, розглядають актуальні питання з дидактики, педагогіки, психології, проводять предметні тижні, відкриті уроки, позакласні заходи, творчі зустрічі. Робота в ШМО є ефективною і за змістом, і за формою. У школі діють також методичні формування:

  • школа становлення молодого вчителя;
  • школа майстерності творчих педагогів, яка працює над розробкою науково-методичної проблеми «Формування креативної інноваційної особистості на основі співпраці вчителя і учня»

Методична робота в школі проводилася на основі слідуючих розпорядчих документів:

«Положення про шкільну методичну раду», «Положення про методичну роботу вчителя»,

«Положення про шкільне методичне об’єднання» - схвалені шкільною методичною радою (протокол

 № 1 від 09.11.2012 року).

Наказ по школі «Про підсумки методичної роботи з педкадрами у 2011-2012н.р.» від 23.12.2011 р.№ 125 .

Наказ по школі від 06.09.2012  р. № 83 «Про організацію методичної роботи з педагогічними кадрами».

 Програма роботи педагогічного колективу Морозівської ЗОШ І-ІІІ ступенів над єдиною методичною проблемою «Формування компетентності саморозвитку і самоосвіти школярів шляхом упровадження інноваційних технологій та реалізації принципів особистісно орієнтованого навчання і виховання».

Визначення обов’язків окремих членів шкільної методичної ради (протокол ШМР № 1 від 11 вересня 2012 р.)

 План методичної роботи Морозівської ЗОШ І-ІІІ ступенів на 2012 -2013н.р. (протокол ШМР № 1 від

11 вересня 2012 року)

 План засідань шкільної методичної ради Морозівської ЗОШ І-ІІІ ступенів на 2012-2013н.р. (протокол ШМР № 1 від 11 вересня 2012 року) 

 Наказ по школі від15.10.2012р.№91 «Про участь у  Всеукраїнському конкурсі  «Класний керівник року»

   Адміністрація та педколектив школи перебували у творчому пошуку оригінальних, нестандартних рішень різноманітних педагогічних проблем. Однією з нестандартних форм методичної роботи є дослідження таких тем:

  • «Шляхи, форми і методи самоосвіти»;
  • «Упровадження результатів самоосвіти у власну практику»;
  • «Які умови необхідні для впровадження нових інформаційних технологій?».

   Для членів педколективу школи ЗДНВР систематично і цілеспрямовано проводить тематичні, індивідуальні консультації, надає практичні поради з глибоким аналізом роботи вчителя.

   Однією з пріоритетних на сучасному  етапі є проблема підвищення професійного рівня вчителя через його самоосвіту. Тому основне завдання методичної  служби полягає  в тому, щоб включати вчителів у процес вдосконалення кваліфікації. Саме з цією метою в плані роботи з педкадрами були передбачені індивідуальні форми роботи:

  1. Складання планів самоосвіти вчителів.
  2. Опрацювання методичної літератури.

3.  Самоаналіз уроку, вимоги до сучасного уроку.

4. Опрацювання статей із фахових журналів, газет стосовно сучасного уроку.

5. Опрацювання літератури на тему «Способи активізації пізнавальної діяльності школярів».

 «Проведення традиційних типів уроків, удосконалення їх технологій».

 «Впровадження в практику роботи інноваційних технологій».

6. Обмін досвідом.

7. Індивідуальна робота над науково-методичною проблемою

8. Докурсова та після курсова підготовка.

   Учителі школи Лисенко Л.В., Пушкарська Л.М., Моргунов В.В., Жирік Л.Ю., Жирик Ю.В.,       Кацавал С.І., Тупікова Г.П. мали можливість підвищити свою фахову майстерність на курсах підвищення кваліфікації педпрацівників у м. Луганську при  ЛОІППО та при Луганському національному університеті ім. Т. Шевченка.

   Проведені заходи з неперервного вдосконалення фахової освіти і кваліфікації педагогів школи були успішними, методична робота в школі стимулювала вчителів, про що свідчать результати якості знань учнів (І семестр –39%; ІІ семестр – 46%). У школі систематично проводиться моніторинг стану викладання та рівня знань, умінь і практичних навичок учнів із навчальних предметів, який дає можливість отримати об’єктивну інформацію про стан викладання та рівень знань, умінь і практичних навичок учнів із предмета, проектувати заходи з підвищення якості вивчення предмета, надати необхідну організаційно-методичну та адресну допомогу вчителям – предметникам із метою поліпшення стану викладання предмету. Протягом року здійснювався контроль за станом викладання української мови та літератури, математики, історії, читання. У роботі з педагогами Морозівської ЗОШ І-ІІІ ступенів у  враховано результати цільового анкетування, проведеного у 2012-2013н.р. за тематиками:

1. Вивчення труднощів п’ятикласників у період адаптації, способи їх подолання.

2. Які форми роботи із учнями з низьким рівнем успішності ви використовуєте?

3. Анкета вивчення діяльності шкільних методичних об’єднань.

5. Самооцінка вчителем задоволення від роботи у школі.

6.Анкетування щодо визначення рівня володіння педагогічними працівниками ЗОШ засобами інформаційно-комунікаційних технологій.

 У січні-лютому 2013 року було проведено діагностування педагогічного колективу, оформлено «Діагностичну карту вчителя», «Діагностичну карту підвищення рівня методичної кваліфікації вчителя», відповідно до яких внесено корективи до планів роботи шкільних методичних об’єднань.

   У процесі роботи над науково-методичною проблемою школи творчо працювали всі ШМО. Члени ШМО ведуть пошук раціональних шляхів не тільки розвитку інтелекту, інтересу учнів до навчальних предметів, а також збагачення їхніх знань, розширення кругозору, виховання творчої особистості, формування компетентності саморозвитку і самоосвіти школярів шляхом упровадження інноваційних технологій та реалізації принципів особистісно орієнтованого навчання і виховання. У цьому їм допомагає нетрадиційна побудова уроку, застосування методів і прийомів активізації пізнавальної діяльності, творчості, самоконтролю навчання шляхом упровадження фрагментів нових технологій навчання, використання активних форм навчальної праці, розробка алгоритмів дій.

   Високу оцінку отримали відкриті уроки , які  провели Тупікова Г.П., Коротун Л.В., Гармаш В.М.., Мороз Н.П., Лисенко Л.В., Пушкарська Л.М.

    На належному рівні проведені предметні тижні з основ правознавства, української філології, фізики, географії, фізичної культури, які сприяли підвищенню інтересу учнів до вивчення цих предметів.

У школі було проведено моніторинг (контрольно-аналітична діяльність) за участю методичної ради

1. «Вивчення стану адаптації учнів 5 класів» (довідка) На консиліум 09.11.2012р. членами ШМР    Мороз Н.П., Пушкарською Л.М., Баєвою В.І. підготовлено методичні рекомендації «Діяльність учителів та батьків з учнями 5-го класув період їх адаптації» й представлено на консиліумі.

2. Класно-узагальнюючий контроль навчально-виховного процесу учнів 9-го класу. (Довідка, протокол засідання ШМР від 21.12.2012 р.)

3. Класно-узагальнюючий контроль навчально-виховного процесу учнів 11-го класу. (Довідка, протокол наради при директору від 14.03.2013 р.)

4. Класно-узагальнюючий контроль навчально-виховного процесу учнів 4-го класу. (Довідка, протокол наради при директору №9 від 12.04.2013 р.)

5. Контроль за об’ємом, змістом  домашніх завдань в основній школі, якість підготовки домашніх завдань учнями за участю члена  ШМО Лисенко Л.В. Довідка від 10.12.12 року (протокол засідання ШМРвід 21.12.2012року).

6. Рейтинг успішності учнів. Порівняння семестрових результатів 2012, 2013 років. Питання підготували для оприлюднення на педраді члени ШМР Бриль Т.М., Мороз Н.П. (протокол № 7 від 24.05.2013 року).

5. Про проведення моніторингу якості базової середньої освіти у школі(інформація про учнів 1-9 класів). Питання підготувала для оприлюднення на педраді голова ШМР Мороз Н.П.(Протокол №3 від 24.05.2013).

За результатами моніторингу була розроблена «Програма адаптації учнів 1, 5 класів до нових умов навчання на 2012 – 2013 н. р. ».

     Протягом року були проведені семінари-практикуми «Формування соціально вагомих мотивів навчання»,  «Співпраця на уроках як умова самореалізації суб’єктів освітнього процесу», декада педмайстерності «Творчість. Здобутки. Пошук», педради  «Впровадження інформаційних технологій у систему загальної середньої освіти», «Створення умов для успішної адаптації учнів 5 класу до предметного навчання.   Особливості розвитку та соціалізації дітей 10-11 років», «Психолого-педагогічні умови подолання початкового рівня навчальних досягнень», «Організація роботи з батьками», «Формування здорового способу життя дітей – одне з головних завдань школи і сім’ї».

   Проведення таких заходів показало значне зростання професійної майстерності педагогів, досягнення нових педагогічних цілей, розвиток вміння педагогів працювати в умовах вибору педагогічної позиції, технології, змісту, форм і методів навчання і виховання.

   Значна методична робота протягом року проводилася з молодим вчителем Моргуновим В.В., педагогом-організатором Соляник І.М. У навчальному закладі працює  школа становлення молодого вчителя, у якій велику роль відіграли керівник школи Бриль Т.М.,  ЗДНВР Мороз Н.П., учителі –наставники Жирік Л.Ю., Тупікова Г.П.

   Основними напрямками вивчення діяльності вчителя були: предметна діяльність, методична грамотність, зміст роботи класного керівника, виховна спрямованість, а також соціалізація дитини, розвиток її особистості, реалізація особистості в сучасному суспільстві.

 Учитель вищої категорії Лисенко Л.В. підготувала  збірку доробок з власного досвіду для методичного кабінету відділу освіти. Вчитель англійської мови Мороз Д.О. протягом року виконував обов’язки керівника районного методичного об’єднання. Вчителі початкових класів Пушкарська Л.М., Мороз І.В. стали учасниками творчих груп при ЛОІППО з проблем «Комунікативно-діяльнісний підхід до вивчення української мови в початкових класах», використання інформаційних комп’ютерних технологій у навчально-виховному процесі в початкових класах. Пушкарська Л.М. представила свої творчі наробки з теми «Аудіювання як один із видів розвитку комунікативних навичок» на засіданні творчої групи в ЛОІППО, на засіданні районного методичного об’єднання. Вчитель історії та правознавства Лисенко Л.В. у журналі «Відкритий урок» №3 2013 року опублікувала роботу «Суспільно-політичний розвиток Галицького та Волинського князівств» 7 клас.Вчитель географії         Коротун Л.В. у журналі «Відкритий урок» №4 2013 року опублікувала роботу «Внутрішні води Африки» 7 клас. Класний керівник Жирік Л.Ю. була учасником обласного етапу Всеукраїнського конкурсу «Класний керівник -2012».       На базі школи були проведені засідання районних методичних об’єднань вчителів фізичної культури та вчителів історії. На засіданні РМО вчителів історії було узагальнено досвід роботи вчителя вищої категорії Лисенко Л.В.

 Слід відзначити плідну роботу вчителів Тупікової Г.П., Бриль Т.М., Коротун Л.В., Лисенко Л.В., Моргунова В.В., учні яких стали призерами районних олімпіад з української філології, історії, географії, правознавства, біології,фізики, конкурсу ім.Т.Шевченка. Учні – призери через об’єктивні причини лише частково прийняли участь у третьому етапі Всеукраїнських олімпіад  та конкурсі ім. Т.Шевченка, де зайняли 6 місце з української філології та ввійшли в десятку кращих  (4-6місце) у конкурсі                     ім. Т. Шевченка. 14 учнів прийняли участь у міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру – 2013».  11 учнів прийняли участь у Всеураїнському конкурсі «Патріот-2012.

   У школі створено банк позитивного педагогічного досвіду, який дає можливість ефективно проводити різноманітні методичні заходи, банк методичних матеріалів «На допомогу молодому вчителеві», «На допомогу класному керівнику», «Передовий досвід у практику роботи», змінні рубрики «На допомогу вчителю», «Кожен урок – відкриття» ті ін.  Систематично і цілеспрямовано проводилися тематичні консультації, індивідуальна робота.

    Аналіз стану методичної, навчально-виховної роботи за минулий навчальний рік дає підстави вважати, що науково-методична проблема школи педколективом реалізується.

Основні завдання на 2013-2014 н.р.:

Спрямувати діяльність педколективу на

  1. Забезпечення науково-теоретичного засвоєння педагогічним колективом науково-методичної теми тапрактичну реалізацію проблеми «Формування компетентності саморозвитку і самоосвіти школярів шляхом упровадження інноваційних технологій та реалізації принципів особистісно орієнтованого навчання і виховання».
  2. Проведення  методичного навчання з таких тем:

Навчання як дослідження

Проектна технологія

Технологія колективного, творчого виконання

Аналіз образу тощо.

  1. Демонстрація елементів інноваційних технологій на відкритих уроках тижня педагогічної майстерності.
  2. Проведення анкетування «Вибір ефективних педагогічних технологій».
  3. Удосконалення уроку засобами ОЗО:
  • Створення умов для раннього виявлення й розвитку творчих здібностей учнів;
  • Активізація навчання через упровадження активних методів навчання;
  • Вивчення та впровадження нових підходів у навчанні, розвиток розумової діяльності дітей, найбільш повне використання особистого потенціалу дитини (особливо дітей з високим рівнем навченості);
  • Диференційоване навчання: можливість одержати знання, відповідно до здібностей учня, створення сприятливого психологічного клімату на уроці;
  • Реалізація системи оцінювання як засобу стимулювання та свідомого ставлення учнів до здобуття знань.
  1. Підготовка учнів та вчителів до ЗНО.
  2. Розвиток програми «Обдарованість».
  3. Розвиток творчої активності педпрацівників.
  4. Підвищення педмайстерності колективу шляхом активної участі в роботі підрозділів методичної структури школи.
  5. Утілення наукової організації управління як засобу, запоруки ефективної взаємодії ланок «адміністрація – вчитель – учень». Гуманізація відносин у системі «керівник – учитель – учень – батьки».
  6. Зміцнення матеріально-технічної бази школи, поповнення кабінетів, забезпечення їх дидактичним матеріалом, дотримання санітарно – гігієнічних умов, техніки безпеки.
  7. Організація діяльності творчих груп відповідно до методичної проблеми школи.
  8.  У тому числі визначення ШМР шляхів роботи зі слабовстигаючими учнями.
  9. Організація роботи вчителів початкових класів із учнями 1, 2, 5 класів  за новим державним стандартом .
  10.  Організація офіційного веб-сайту закладу.
  11. Модернізація оснащення шкільного методичного кабінету.
  12. Удосконалення методів оприлюднення педагогічних досягнень учителів (примноження публікацій матеріалів у фахових виданнях).


 

Категорія: Методична скринька | Додав: Dendi (26.03.2014)
Переглядів: 878 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Пошук
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz